Monumentul dedicat lui Jon J. Ciomac a fost contruit în cimitirul armean din Botoșani în același an 1897? în care a fost construit și monumentul soților Christea și Maria Manea Lozianu tot de către Eduard Hauser (Pe monument este semnatura mesterului austriac O. Langer- Viena, si nu a lui Hauser sau altcineva), însă cu o cu totul altă realizare conceptuală. Lucrarea de artă are reprezentată o stelă pe care a fost încastrată o statuie feminină în basorelief, inspirată de arhitectura clasică greco- romană. Jumătatea feminină scufundată în câmpul lunetei stelei bogat ornamentate este inspirată de o pictură clasică foarte cunoscută, Nașterea lui Venus de Botticelli. Venus înveșmântată este un simbol al purității, al simplității și al frumuseții neîmpodobite a sufletului.
Femeia are o creangă de finic în mâna stângă, amintind ramurile cu care a fost întâmpinat Domnul Iisus Hristos la intrarea în Iersualim. Pentru tânărul de 23 de ani considerat un cărturar și a cărui moarte prematură a tulburat întreaga comunitate armeană din Botoșani, artistul vienez a transmis, prin punerea ramurii de finic în mâna stângă, un mesaj subliminal legat de Iisus în Săptămâna Patimilor: învingerea morții prin moarte. Personajul feminin aruncă pe mormântul aflat la picioare trandafiri, flori asociate cu dragostea și cu puritatea, iar în iconografia creștină trandafirul este simbolul sângelui lui Hristos, roua cerească a mânturii. La monumentul funerar Jon J. Ciomac, simbolistica ține loc de epitaf.